Het is weer tijd voor nieuwe advertenties. Deze campagne maak je gebruik van Google CSS. Een partner van de Google Comparison Shopping Service is een vergelijkingswebsite, een prijsvergelijker, die prijzen van allerlei verschillende webshops verzamelt. Een voorbeeld van een van deze vergelijkingswebsites is Bigshopper.nl. Het doel daarvan is om de bezoekers vervolgens door te sturen naar een van deze webshops. Het onderdeel Google Shopping, wat te zien is op een resultatenpagina onder de tab ‘shopping’, is de Comparison Shopping Service van Google. Heb jij ervoor gekozen om gebruik te maken van Google CCS zijn deze drie tips voor jou!
Voorbereiding is het halve werk
De belangrijkste tip is het inlezen. Wanneer je voor een goede voorbereiding zorgt is het halve werk al gedaan. Zorg ervoor dat je het hele concept van Google CSS begrijpt en kunt toepassen op jouw eigen bedrijf. Op het moment dat jij alles goed onder de knie hebt kun je de best mogelijke keuze maken. De tweede tip sluit hier goed op aan. Dat is namelijk het gebruik maken van de klantenservice en onderdelen als de meest gestelde vragen. Op deze manier lees je jezelf nog beter in en kun je hulp inschakelen wanneer nodig.
Maak gebruik van alle gegevens
Als je eenmaal Google CSS in gebruik hebt genomen krijg je veel gegevens terug. Koppel je account met bijvoorbeeld een programma als Google Analytics. Zo kun je gegevens terugzien van de campagnes die eerder uitgevoerd zijn. Met die gegevens kun je vervolgens beslissingen maken voor jouw bedrijf over de toekomst. Deze drie tips zijn allemaal niet heel erg moeilijk uit te voeren, maar ze kunnen veel positieve invloed hebben. De eerste twee tips zijn er voor een goede voorbereiding en de derde tips is er om nieuwe toekomst beslissingen te nemen na het zien van de gegevens.
