Het internet is inmiddels niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven en we kiezen er steeds vaker voor om onze zaken online te regelen. Het belang van online marketing neemt dan ook ieder jaar toe, evenals het aantal SEO bedrijfjes. Hoe bepaalt u of uw SEO specialist waarmee in zee wilt gaan daadwerkelijk kennis van zaken heeft?
Hecht u veel waarde aan uw online aanwezigheid en merkt u dat uw klanten of cliënten u steeds vaker vinden via het internet in plaats van de telefoongids of andere traditionele middelen? Misschien is het dan de hoogste tijd om meer aandacht te besteden aan online marketing en SEO.
SEO is inmiddels een toverwoord geworden in de wereld van het internet en SEO specialisten zetten zich neer als tovenaars die topposities uit hun hoge hoed toveren. De tijden dat met SEO technieken nummer één posities over één nacht ijs bereikt konden worden, liggen ondertussen ver achter ons. Toch kan een SEO expert van onschatbare waarde zijn, zolang u de juiste partner weet te vinden.
Veel voorkomende valkuilen
Het internet is inmiddels niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven en we kiezen er steeds vaker voor om onze zaken online te regelen. Het belang van online marketing neemt dan ook ieder jaar toe, evenals het aantal SEO bedrijfjes. Hoe bepaalt u of uw SEO specialist waarmee in zee wilt gaan daadwerkelijk kennis van zaken heeft?
Dit is niet altijd even makkelijk maar er zijn een aantal indicatoren die u kunnen behoeden van het wegsmijten van geld. De volgende beweringen ziet u vaak terug in marketingpraatjes van SEO organisaties, maar blijken zelden te stroken met de waarheid:
- “Wij garanderen u een toppositie!”
- “Gegarandeerd meer bezoekers op uw site!”
- “Altijd op de eerste pagina van Google!”
Geen enkel SEO bedrijf, ongeacht van de kwaliteit van de diensten die het levert, kan deze claims altijd voor de 100% waarmaken. De belangrijkste argumenten tegen dit soort uitlatingen zijn de voortdurend veranderende spelregels en de hoge mate van concurrentie. Iedere serieuze website dat als doel heeft om te verkopen past op de één of andere manier SEO toe waardoor het simpelweg niet mogelijk is om altijd, zonder twijfel, bovenaan te staan.
Een vuistregel die u kunt aanhouden in dit segment van de markt is als volgt: Een goed SEO Bureau komt niet aan met claims en garanties, maar met een heldere en gedetailleerde uitleg over zijn of haar diensten.
