Binnenkort sta je met jouw bedrijf op een grote beurs. De bedoeling is dat je hiermee beter in contact komt met de doelgroep en mogelijk ook meer leads binnen kunt slepen. Maar gaat dat ook lukken? Het is niet vanzelfsprekend dat een beursdeelname ook daadwerkelijk iets oplevert. Een beurs biedt dan wel veel opportuniteiten, maar dan moet je ook wel zelf alles doen om de gewenste resultaten te zien. Een goede voorbereiding is hierbij het halve werk. In dit artikel geven we verschillende tips om meer uit jouw beursdeelname te halen.
Bepaal jouw doelen
Sommige mensen stappen een beurs binnen met het idee dat ze wel ‘zullen zien’ wat het oplevert. Dit kan een prima instelling zijn. Als je ook echt goede resultaten wilt zien, is het echter beter om eerst een aantal doelstellingen op te stellen. Want wat wil je hier precies mee bereiken? Besef goed dat een beurs veel inspanning en geld kost. Als het goed is, behaal je hier ook rendement mee. Dit is echter geen gegeven. Je moet hier wel echt je best voor doen.
Schakel eventueel mensen in om je bij te staan bij dit proces. Via cialona.nl kom je bijvoorbeeld in contact met mensen die samen met jou een aantrekkelijke stand kunnen creëren. Op basis van jouw eigen doelstellingen zullen zij de aantrekkingskracht van de stand vergroten en eventueel met een uniek concept komen om zo meer bezoekers aan te trekken. Dit soort mensen zijn echt goud waard om alles uit jouw beursdeelname te halen.
Probeer jouw doelstellingen zo concreet mogelijk te benoemen. Bepaal ook welke doelen de meeste prioriteit hebben. Dan kun je hier wellicht wat extra aandacht aan besteden.
Een aantrekkelijke stand
De basis van een effectieve beursdeelname is natuurlijk de stand. Kies je voor Standbouw Amsterdam en laat je de stand dus door derden maken? Dan is het wel belangrijk dat je van tevoren weet waar ze zich op gaan focussen. Een goede stand is vanaf meerdere punten te bereiken en heeft iets waardoor bezoekers zich aangetrokken voelen. Denk bijvoorbeeld aan een ontspanningsruimte of hapjes en drankjes. Dit lijken simpele lokkertjes, maar het maakt wel dat je meer bezoekers aantrekt. Hoe meer bezoekers er zijn, hoe meer kans je maakt om potentiële klanten aan te trekken en tegelijkertijd meer mensen te spreken.
Breng iedereen op de hoogte van de beursdeelname
Door de jaren heen heb je vast wel de nodige contacten verzameld. Het is dan ook belangrijk om even door je contactenlijstje heen te gaan. Laat iedereen weten op welke datum je aanwezig bent. Ook eerdere klanten. Wellicht zitten zij met nieuwe hulpvragen of zijn ze geïnteresseerd in nieuwe producten en diensten die jij de afgelopen tijd op de markt hebt gebracht. Een beurs is dan de perfecte gelegenheid om deze oude contacten weer op te pakken. Deel de beursdeelname ook op alle socials. Zo vergroot je je bereik.
